۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱ و ۳۴ دقیقه

  ۱۰پیش‌بینی بزرگ دنیای ITدر سال ۲۰۱۴

تاريخ ثبت : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰ و ۴۸ دقیقه

۱۰پیش‌بینی بزرگ دنیای ITدر سال ۲۰۱۴

مرکز تحقیقاتی IDCاز بزرگ‌ترین سازمان‌های تحلیلی و مطالعاتی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۰پیش‌بینی خود در حوزه فناوری را برای سال ۲۰۱۴منتشر کرد. 

به گزارش سایت Forbs، «فرانک جنز» (Frank Gens) مدیرعامل و رییس مرکز تحلیل‌های IDCبه تازگی یک کنفرانس آنلاین برگزار کرده است تا مهم‌ترین پیش‌بینی‌های فناورانه خود برای سال ۲۰۱۴میلادی را اعلام کند. خلاصه این پیش‌بینی‌های فناورانه به قرار زیر اعلام شده است:
• حضور بازارهای نوظهور در عرصه جهانی با رشد دو رقمی به ۱۰درصد می‌رسد و درآمد آنها از این بازار ۷۴۰میلیارد دلار محاسبه می‌شود. بیش از۶۰درصد سرمایه‌گذاری‌ها و پرداخت هزینه در صنعت جهانی ITدر بازارهای نوظهور شکل می‌گیرد.

• میزان پرداخت هزینه در صنعت جهانی فناوری اطلاعات طی سال ۲۰۱۴میلادی پنج درصد رشد خواهد داشت با این اتفاق مجموع درآمدهای این بازار در سال آتی به 1/2 تریلیون دلار می‌رسد.
• با روی کار آمدن «پلت‌فرم سوم» (۳rd Platform)، سیستم‌های سازمانی از «زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات» (IaaS) به «پلت‌فرم‌های- به‌عنوان-خدمات» (PaaS) روی می‌آورند و کسب‌وکار‌ها می‌کوشند سیستم‌های خود را از ابزارهای عمومی PaaSبه ابزارهای PaaSمبتنی بر اطلاعات انتقال دهند. مهم‌ترین ابزاری که در حوزه «پلت‌فرم‌های- به‌عنوان- خدمات» عرضه می‌شود Web Servicesآمازون خواهد بود.

• فرآیند عرضه گسترده دستگاه‌های موبایلی در سال ۲۰۱۴همچنان ادامه می‌یابد و فروش جهانی رایانه‌های لوحی ۱۸درصد و فروش گوشی‌های هوشمند هم۱۲درصد بیشتر می‌شود.
• میزان سرمایه‌گذاری در حوزه ابزارهای پردازش ابری، به‌خصوص خدمات ابری و فناوری‌های مربوط به این خدمات افزایش می‌یابد. پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۴میلادی میزان سرمایه‌گذاری بازار جهانی روی خدمات پردازش ابری با رشد ۱۴درصدی به ۱۰۰میلیارد دلار برسد.
• سرمایه‌گذاری روی فناوری‌ها و خدمات مخصوص داده‌های بزرگ (Big Data) در سال ۲۰۱۴میلادی ۳۰درصد رشد می‌کند تا مجموع درآمدهای این بازار به۱۴میلیارد دلار برسد. درخواست بازار برای مهارت‌های مرتبط با فناوری‌های مربوط به داده‌های بزرگ نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌يابد.
• طی ۱۲تا ۱۸ماه آینده فناوری‌های اجتماعی به‌طور جامع در ابزارهای کنونی سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۷میلادی بیش از ۸۰درصد از۵۰۰شرکت بر‌تر جهان که نام آنها در لیست Fortune ۵۰۰موجود است به سیستم فعال ارتباط با مشتری مجهز می‌شوند که هم‌اکنون تنها ۳۰درصد این شرکت‌ها سیستم یادشده را دارند. در سال ۲۰۱۶بیش از ۶۰درصد از ۵۰۰شرکت بر‌تر جهان راهکارهای مدیریت نوآورانه مبتنی بر ابزارهای اجتماعی را در اختیار می‌گیرند.
• مراکز داده با زیرساخت‌های فیزیکی خود مبتنی بر فضای پردازش ابری ارایه می‌شوند و حضور «پلت‌فرم سوم» در این عرصه پررنگ‌تر می‌شود.(منبع:همکاران سیستم)